Besværlig alder :o)

14. august 2021

Alder:
8 mdr.

Besværlig alder :o)

Hej Helen,

Og tusind tak for hjælp med dit svar sidst :-)

Jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber at du kan hjælpe os med:

1. Har du nogle gode forslag til morgenmad som selv kan spises til vores datter på nu 8 måneder? Hun nægter skeen for tiden og vi er ved at køre død i at bage havregrød i alle alverdens afskygninger. Nogle gange har vi givet en bolle mm. men mangler forslag til andet som ikke er skemad :-)

2. Vores datter vejer nu 9,3 og er 68 (3120 gram og 51 ved fødslen) og spiser stadig 380-450 ml. om natten af 2 omgange oftest. Hvordan og hvornår stopper vi med det nattespiseri? Vi har prøvet at ...

Annonce

... tilbyde vand, give sut mm. og det resulterer altid i at vi ligger og kæmper med hende i 1-2 timer indtil vi overgiver os og giver hende mælken. Vil hun selv sige fra? Vi er godt klar over at det også handler om tryghed mm. men hun falder kun i søvn igen, hvis hun får mælken.

3. Nogle gode råd til at hun hele tiden vender sig? En putning kan godt tage 30-60 minutter for tiden fordi at hun ligger og vender sig fra ryg og til mave 500 gange mindst inden hun ligger sig til at sove - også selvom hun er meget træt og har lukkede øjne. Hun kan ikke sove på maven endnu, så vi er nødt til at vende hende tilbage.

På forhånd tak :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger